شنبه, ۵ مهر ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | 2025-09-27
کد خبر: 7692 |
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ | ارسال توسط :
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از بهره برداری از ۱۵۵ کلاس درس در هفته دولت امسال خبر داد. علی اکبر اوسط مقدم در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با اعلام این خبر اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۵۵ کلاس درس، ۱۱۷ پروژه گرمایشی مدارس و ۴۸ هزار متر مربع آسفالت سطوح […]

112031

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از بهره برداری از ۱۵۵ کلاس درس در هفته دولت امسال خبر داد.

علی اکبر اوسط مقدم در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با اعلام این خبر اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۵۵ کلاس درس، ۱۱۷ پروژه گرمایشی مدارس و ۴۸ هزار متر مربع آسفالت سطوح محوطه‌های مدارس به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰طرح از ۱۴۰طرح تجهیز و نوسازی مدارس فرسوده گیلان تا قبل از شروع مدارس به پایان می‌رسد، افزود: با افتتاح این طرح‌ها بیش از ۸۰۰ کلاس درس به مدارس گیلان افزوده خواهد شد.

وی، تقویت همگرایی و فرهنگ مشارکت را در توسعه فضاهای آموزشی بسیار اثرگذار دانست و گفت: برای بهره برداری از کل پروژه‌های تجهیز و نوسازی مدارس گیلان بیش از ۱۴۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سال‌های گذشته با کمک خیرین توانسته‌ایم بسیاری از فضاهای آموزشی را به نقطه مطلوب برسانیم.

مقدم با بیان اینکه متوسط سرانه فضای آموزشی کشور برای هر دانش‌آموز ایرانی پنج متر و ۱۸ سانتیمتر است، گفت: این رقم برای دانش‌آموزان گیلانی چهار متر و ۸۲ سانتیمتر است که این میزان از میانگین کشوری کمتر است و برای رسیدن به میانگین کشوری باید با عزم جدی و همت مضاعف تلاش نمود.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه فعال هم اکنون در سطح استان در حال اجرا داریم، گفت: در سطح استان ۱۴۰پروژه نیمه تمام با ۷۰۰کلاس درس وجود دارد و برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند عزم ملی هستیم؛ امیدوارم به حول قوه الهی با تامین اعتبار لازم بتوانیم به موقع این پروژه‌ها را تکمیل و تحویل ادارات آموزش و پرورش دهیم.

وی با اشاره اینکه ۲۲ پروژه در سطح شهرستان رشت نیز در حال اجرا داریم، یادآورشد: ‌شهرستان‌های رشت و تالش بیشترین مشکلات کمبود فضاهای آموزشی را دارند امیدوارم این موضوع مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

مقدم بحث تعمیر و نگه داری فضاهای آموزشی را از موارد بسیار مهم برشمرد و استهلاک و فرسودگی ساختمان‌های آموزشی با عنایت به عدم نگهداری و شرایط اقلیمی استان را عامل مهمی جهت تخریب بناها و نوسازی آن طی دهه اخیر دانست.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط لنگرود در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید