شنبه, ۵ مهر ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | 2025-09-27
کد خبر: 3833 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ | ارسال توسط :
۰
2
ارسال به دوستان
پ

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در سال گذشته تخلفات ۱۰۰ پرونده شرکت حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ و ۱۷۴ پرونده رانندگان متخلف در کمیسیون ماده ۱۱ مورد رسیدگی قرار گرفت. مهندس محمدرضا نازک کار،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، […]

107485

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در سال گذشته تخلفات ۱۰۰ پرونده شرکت حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ و ۱۷۴ پرونده رانندگان متخلف در کمیسیون ماده ۱۱ مورد رسیدگی قرار گرفت.

مهندس محمدرضا نازک کار،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، از رسیدگی به تخلفات شرکت ها و رانندگان حمل و نقل جاده ای برون شهری استان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته تخلفات ۱۰۰ پرونده شرکت حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ و ۱۷۴ پرونده رانندگان متخلف در کمیسیون ماده ۱۱ مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ۲۷۴ پرونده رسیدگی شده ۶۷ فقره پرونده شرکت متخلف مربوط به بخش حمل و نقل کالا بوده است، افزود:به دلیل تخلفاتی مانند عدم مهار بار مناسب، عدم درج صحیح مشخصات بارنامه، صدور بارنامه برای وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب، عدم حضور به موقع مدیران فنی، استفاده غیر مجاز از کارت هوشمند رانندگان و اخذ کمیسیون اضافی از جمله این تخلفات است.

این مقام مسئول یادآور شد:طی مدت مذکور تعداد ۳۳ فقره پرونده مربوط به شرکت های مسافربری بوده که اهم تخلفات این شرکت ها عدم پرداخت به موقع دیون دولتی، حمل بار تجاری با ناوگان عمومی مسافربری، برخورد نامناسب متصدیان شرکت با مسافرین، اخذ وجه اضافی از رانندگان و جذب مسافر خارج از محیط پایانه می باشد که در کمیسیون ماده ۱۲ این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفت و منتهی به تذکر کتبی و جریمه نقدی شد.

نازک کار خاطرنشان کرد:طی این مدت تعداد ۱۷۴ فقره پرونده مربوط به رانندگان بخش مسافر و کالا نیز در کمیسیون ماده ۱۱ اداره کل مورد بررسی قرار گرفت و منجر به قطع خدماتی همچون لغو کارت هوشمند از یکماه تا یکسال گردید.

وی عمده تخلف رانندگان بخش مسافر و کالا را ایجاد درگیری در محیط پایانه، عدم صدور بلیط بین راهی برای مسافرین، حمل بار با وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب، عدم برخورد مناسب با مسافرین و حمل بار تجاری دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه دو کمیسیون مذکور جهت رسیدگی به تخلفات شرکت ها و رانندگان حمل و نقل برون شهری فعال می باشد، گفت: مسئولیت رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای برون شهری بر عهده کمیسیون ماده ۱۲ به استناد(آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری در کمیسیون ماده ۱۱ مورد بررسی قرار می گیرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط لنگرود در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید