لنگرود نیوز – مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: باوجود پیشرفت ۹۵ درصدی راهآهن رشت به قزوین این پروژه تا پایان سال به بهرهبرداری نمیرسد. به گزارش فارس، علی خاوری مطرح کرد: از ۹هزار و ۱۳۰ راه روستایی ۵۳ درصد از آسفالت برخوردار بوده و تعداد راههای روستایی آسفالت شده تاکنون چهار هزار و ۸۳۹ […]
لنگرود نیوز – مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: باوجود پیشرفت ۹۵ درصدی راهآهن رشت به قزوین این پروژه تا پایان سال به بهرهبرداری نمیرسد.
به گزارش فارس، علی خاوری مطرح کرد: از ۹هزار و ۱۳۰ راه روستایی ۵۳ درصد از آسفالت برخوردار بوده و تعداد راههای روستایی آسفالت شده تاکنون چهار هزار و ۸۳۹ کیلومتر است.
او با اشاره به عدم جذب نیروی جدید در اداره راه و شهرسازی استان گیلان از سال ۹۲ تاکنون گفت: نباید بین افراد تفاوت قائل شد، برای جذب نیرو باید از راه فراخوان و سلسلهمراتب اداری اقدام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بیشترین بدهکاری این اداره به پیمانکاران است گفت: بدهیهای مسجل اداره و شهرسازی گیلان نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که باید در قالب اسناد پرداخت شود.
خاوری با اشاره به مراحل احداث پروژه راه شفت به زنجان اضافه کرد: برای احداث پروژه ملاسرا، شفت، زنجان اعتبار لازم پروژه تا بخش ملاسرا به شفت گرفتهشده اما محیطزیست با ادامه مسیر طراحیشده به سمت زنجان مخالف بوده و باید طراحی جدیدی در مسیر صورت بگیرد.
او با اشاره به در نظر گرفتن ردیف بودجه برای پروژههای سروان به فومن، رضوانشهر به انزلی و پونل به آستارا مطرح کرد: پروژههای انزلی به رضوانشهر، شفت به سراوان، امامزاده هاشم به قزوین و فومن به شفت و احداث بزرگراه رشت، انزلی، لاهیجان، بابلسر، بابل و آمل جزو پروژههای مهم و ابلاغشده در سال ۹۶ هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وضعیت اعتبارات در نظر گرفتهشده برای استان گیلان اضافه کرد: جمع کل اعتبارات استانی معادل ۷۲۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال و جمع کل اعتبارات ملی نیز در بخشهای راهداری، ابلاغی وزیر، راه روستایی، شهرسازی، ملی استانی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری جمعاً ۹۰۷ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال است.
خاوری با اشاره به پروژههای مهم عمرانی در دست اجرا در استان گیلان گفت: پروژههای بازکیاگوراب به سیاهکل در مرحله صدور ضمانتنامه، پروژه سراوان به فومن در حال بررسی در سازمان برنامه، پروژه انزلی به رضوانشهر در مناقصه و پروژه چمخاله به رودسر نیز در سازمان برای صدور مجوز اولیه هستند.
او با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مطرح کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه امامزاده هاشم به انزلی بهصورت تفاهمنامه BOT امضاشده که بهاینترتیب دو پروژه امامزاده هاشم به انزلی و سراوان به چابکسر بهصورت BOT اجرا میشوند.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ایده طرح مسکن مهر را بسیار درست و کارآمد دانست و اضافه کرد: کل واحدهای مسکن مهر گیلان ۷۴ هزار و ۱۹ واحد است که از ۵۱ هزار و ۳۷۰ واحد متعلق به راه شهرسازی تاکنون ۴۰ هزار و ۳۵۲ واحد تحویل دادهشده است، اما این طرح به دلیل روشهای نادرست اجرایی، طولانی و موجب ناراحتی مردم شد.
خاوری با اشاره به اینکه در بخش استانی تعداد ۲۸ پروژه با زیربنای حدود ۲۴ هزار و ۳۵۸ مترمربع وجود دارند گفت: در صورت تخصیص کامل اعتبارات سال جاری تعداد چهار پروژه با زیربنای دو هزار و ۵۵۲ مترمربع تا پایان سال قابل بهرهبرداری هستند.
او با اشاره به ساخت چهار پروژه بیمارستان با زیربنای ۸۸ هزار مترمربع و در قالب ۹۹۰ تخت در بخش ملی گفت: در صورت تخصیص اعتبار امسال دو پروژه بیمارستانی لنگرود و لاهیجان در قالب ۳۵۰ تخت با زیربنای ۲۹ هزار مترمربع تا پایان سال مالی افتتاح میشوند.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بابیان اینکه تاکنون هیچ اتومبیل فرسودهای برای اداره راه و شهرسازی استان خریدارینشده است گفت: در گیلان دو هزار بافت فرسوده وجود دارد که باید با پرداخت تسهیلات ترمیم شوند.
خاوری با تأکید بر خریداری ۱۶۰ هکتار زمین برای استانداردسازی فرودگاه سردار جنگل رشت اضافه کرد: فرودگاه سردار جنگل رشت باید تبدیل به یک فرودگاه استاندارد شود اما هنوز منابع مالی این اقدام تأمین نشده است.
او با اذعان به اینکه احداث راهآهن قزوین به رشت از سال ۸۴ آغاز شد و تاکنون به پایان نرسیده است اضافه کرد: نقاط صعبالعبور برای ریلگذاری در این پروژه زیاد هستند و برای اتمام این پروژه یک کیلومتر از ریلگذاری از سمت گیلان و چهار کیلومتر از سمت قزوین انجامنشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه باوجود پیشرفت ۹۵ درصدی راهآهن رشت به قزوین این پروژه تا پایان سال بهرهبرداری نمیشود گفت: ۱۴۸ کیلومتر از ریلگذاری این پروژه در بخش گیلان انجامشده است و برای سال جدید ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اعتبار اختصاص دادهشده و این پروژه بالای ۹۵ درصد تاکنون پیشرفت داشته است.